» » Тренінг «Екологічні проблеми сьогодення та шляхи збереження довкілля»

Тренінг «Екологічні проблеми сьогодення та шляхи збереження довкілля»

Дата: 7-12-2017, 09:41 | Автор: Відділ інформації та зв'язків з громадськістю

 П’ятого грудня відбувся тренінг на тему: «Екологічні проблеми сьогодення та шляхи збереження довкілля» з дисципліни «Економіка довкілля та організація природокористування», який провела к.е.н., доцент кафедри менеджменту біоресурсів і природокористування Любезна І. В. для студентів факультету аграрної економіки і менеджменту.
 
Доцент Любезна І. В. зазначила, що на порозі ХХІ століття екологічні проблеми набули статусу глобальних. Україна як і багато країн світу перебуває на межі великої екологічної кризи. Дедалі більше забруднення атмосфери, гідросфери та літосфери, накопичення величезних об’ємів  відходів людської діяльності при одночасному виснажені майже всіх видів природних ресурсів призвели до розвитку глобальної екологічної кризи.
 
Людству необхідні нова філософія життя, висока екологічна культура й свідомість, зміна ставлення до навколишнього середовища. Основне завдання екологічного виховання студентської молоді полягає у  необхідності закріпити усвідомлення того, що природні багатства не є безмежними. Сучасне суспільство не має права жити за рахунок майбутніх поколінь. Актуальними є слова Антуана де Сент-Екзюпері: «Ми не отримуємо у спадок Землю від предків, ми беремо її в борг у наших дітей».
 
У практичній діяльності майбутній економіст, банкір, фінансист, менеджер повинні вміти орієнтуватися в зміні стану навколишнього природного середовища різних країн і регіонів для прийняття оптимального, екологічно виваженого економічного рішення. Крім власне економічних рис, економісти повинні володіти екологічним мисленням і  самосвідомістю у процесі використання природних ресурсів та виробництва різноманітних матеріальних благ.
 
На «дереві очікувань» студенти прикріпили на стіках свої очікування від проведення тренінгу, які розпочали фразами: «Я сподіваюсь…», «Я очікую…», «Я хочу дізнатись…», «Я надіюсь…»
 
Так як Земля, що живить нас, повітря, яким ми дихаємо, вода, яку п'ємо, щорічно зазнають величезних втрат від необдуманої дії тих, хто ними користується, то для подальшої роботи студенти груп МПЕД-41 та МПЗ -41 поділилися на три групи  «ЗЕМЛЯ» (працювали над проблемою забруднення ґрунтів), «ВОДА» (працювали над проблемою забруднення води), «ПОВІТРЯ» (працювали над проблемою забрудненості повітря). Кожна із груп отримала своє завдання і створила за даною темою міні-проект. Через 40 хвилин відбувся захист проектів.
 
Робота студентів над міні-проектом передбачала заповнення всіх розділів, які були зазначені у шаблоні плаката: девіз групи; роль згадуваної стихії у природі; виникнення проблеми в даній сфері; шляхи вирішення проблеми.
 
Поки студенти працювали над міні-проектом Любезна І. В. запросила до слова директора Тернопільської філії державної установи «Інститут охорони родючості ґрунтів» Брощака І. С., який детально розповів про стан родючості ґрунтів Тернопільської області та шляхи покращення їх родючості, екологічної безпеки і якості сільськогосподарської продукції.
                                                        
Представники груп захистили свої міні-проекти на високому рівні, проявили свою обізнаність, ерудованість та творчість. Зуміли розкрити негативний вплив антропогенного фактору на довкілля; пояснили сутність глобальних екологічних проблем (парникового ефекту, кислотних дощів, деформації озонового шару, деградації ґрунтів, хімічного забруднення та їх наслідки) і розглянули шляхи покращення екологічного стану довкілля. Студенти мали змогу відчути особисту причетність до вирішення суспільно значущих екологічних проблем.
 
За допомогою міні-проектів студенти зуміли розбудити у присутніх потребу активно боротися за чисте повітря й воду, родючі ґрунти, зелені ліси й плодоносні сади.
 
Приємно зазначити, що екологічні проблеми зацікавили не тільки студентів факультету аграрної економіки і менеджменту. Адже на тренінг завітали студенти факультету економіки і управління, факультету банківського бізнесу, представники кафедр міжнародного туризму та іноземних мов, директор Центру працевлаштування та зв’язків з випускниками.
 
Куратор гуртка «Банківські менеджери», старший викладач кафедри банківського менеджменту та обліку, к. е. н. Тимків Андрій Олександрович привітав учасників тренінгу і висловив подяку організаторам за можливість участі у такому заході. Він відзначив актуальність проблем, що окреслені рамками поставлених завдань тренінгу і зауважив, що банківські установи сьогодні також зацікавлені у реалізації екопроектів. Продовжив думку куратора і член гуртка «Банківські менеджери» студент групи ФБС–42 Тарас Барилюк і зауважив, що в Україні еко-кредитуванням займаються такі банки як Укргазбанк, банк Південний, Кредобанк, ПроКредитбанк.
 
Директор Центру працевлаштування та зв'язків з випускниками ТНЕУ Кривий Зеновій Іванович також наголосив на важливості проведення таких заходів і висловив сподіванні на подальші, такого роду, зустрічі.
 
Цікавою була промова академіка Інженерної Академії України, професора  Дядикевича Ю. В. щодо основних напрямів ресурсозбереження.
 
На завершення тренінгу студенти підходили до «дерева очікувань» і прокоментували, чи справдилися їх очікування, прикріпивши квіточки до дерева. Дерево є символом життя, а ми його гілочки. Дерево розквітло, а тому все задумане обов’язково здійсниться! Доцент Любезна І. В. побажала присутнім та їх друзям міцного коріння, міцного стовбуру та розлогої крони.
 
На завершення тренінгу доцент Любезна І. В. подарувала всім присутнім  Пам`ятку бережливого ставлення до природи із сподіваннями, що всі будуть її дотримуватися, і,  таким чином,  берегти нашу природу.
 
Екологічне виховання через тренінги, покликане формувати активну природоохоронну позицію свідомих громадян та дає змогу студентам бути активними учасниками дійства. Тренінг стимулює розвиток логічного та критичного мислення, спонукає до вирішення поставлених проблемних завдань креативними способами, розвиває уяву та здатність до передбачення і моделювання ситуації в майбутньому, особливо, якщо це стосується екологічних проблем сучасності. Під час проведення даного тренінгу створилося неформальне, невимушене спілкування, що відкрило перед студентами безліч варіантів розвитку та розв’язання проблеми, заради якої вони зібралися.