» » Методичний семінар «Курсова робота як одна з форм самостійного наукового дослідження студентів»

Методичний семінар «Курсова робота як одна з форм самостійного наукового дослідження студентів»

Дата: 30-01-2013, 16:15 | Автор: Кафедра банківської справи

Двадцять восьмого січня 2013 року відбувся методичний семінар, організований кафедрою банківської справи, на тему: «Курсова робота як одна з форм самостійного наукового дослідження студентів».

 

Розпочала науковий семінар із вступними словами заступник завідувача кафедри з навчально-методичної роботи к.е.н., доцент Г.Р.Балянт. Вітаючи усіх учасників заходу, вона вказала на актуальність теми і відзначила, що написання курсової роботи потребує від студента не лише знань загальної та спеціальної літератури з теми дослідження, але й вміння пов’язувати питання теорії з практикою, робити певні висновки і пропозиції з покращення діяльності банку. Адже науково-дослідна робота повинна бути підсумком аналізу практичних та літературних матеріалів, проілюстрована відповідними схемами, графіками, таблицями та діаграмами. Саме тому питання щодо написання курсової роботи є важливим, так як саме така форма наукової роботи сприяє розвитку у студентів навиків самостійного опрацювання наукових праць, статистичних матеріалів та формує фінансову культуру майбутнього фахівця з банківської справи. 

 

Із ґрунтовними доповідями по темі методичного семінару виступили провідні спеціалісти кафедри банківської справи: к.е.н., викладач О.В.Метлушко та к.і.н., доцент Г.М.Марковецька.

 

Зокрема, к.е.н., викладач О.В.Метлушко у своїй доповіді на тему: «Основні вимоги щодо написання курсових робіт» відзначила, що науково-дослідна робота є складовою професійної підготовки, що передбачає навчання студентів методології і методики дослідження, а також систематичну участь у дослідницькій діяльності, озброєння технологіями і вміннями творчого підходу до дослідження певних наукових проблем. Визначено, що завдання науково-дослідної роботи студентів у вищих навчальних закладах полягає у розвитку в них умінь пошукової, дослідницької діяльності, а також застосування методів наукових досліджень на практиці. Завдяки участі у науковій роботі студент оволодіває навиками роботи з різноманітними інформаційними джерелами, здобуває вміння організовувати наукові групи та керувати їх діяльністю. Проаналізовано основні вимоги, що висуваються до написання курсових робіт та обов’язки керівників при здійсненні їх перевірки. Також викладач О.В.Метлушко звернула увагу на рецензування курсових робіт та зауважила, що у рецензіях потрібно відзначати актуальність обраної теми, ступінь обґрунтованості наукових положень, сформульованих висновків і рекомендацій, визначати їх достовірність, повноту і новизну, а також необхідним є висновок про відповідність письмової роботи встановленим вимогам. 

 

Про типові помилки при написанні курсових робіт розповіла к.і.н., доцент Г.М.Марковецька у доповіді на тему: «Типові недоліки і помилки при виконанні (написанні) курсової роботи». Нею було зауважено, що науково-дослідна робота не повинна бути безпосереднім переписуванням монографій, підручників, статтей у періодичних виданнях. Зібраний матеріал повинен бути узагальненим, проаналізованим, творчо переосмисленим з обов’язковим авторським баченням проблеми. Викладати матеріал у курсовій роботі потрібно логічно, уникаючи використання невпорядкованих та несистематизованих інформаційних даних. Доповідач проаналізувала структуру курсової роботи та основні розділи, які вона повинна містити. Також доцент Г.М.Марковецька запропонувала зразок рецензії на курсову роботу та охарактеризувала основні критерії, на основі яких повинно здійснюватись її оцінювання.

 

Заслухавши представлені доповіді, провідні фахівці кафедри взяли активну участь в обговоренні проблемних і дискусійних питань щодо тематики семінару.

 

Актуальність теми методичного семінару відзначив завідуючий кафедрою банківської справи, д.е.н., професор О.В. Дзюблюк, вказавши, що основну увагу при оцінюванні курсової роботи слід надавати її оформленню, адже вона є офіційним документом, що засвідчує основні результати праці студента та відповідність здійсненого дослідження формалізованим критеріям оцінки його знань. При написанні рецензії на курсову роботу, викладач, в першу чергу, повинен оцінювати її зміст відповідно до вимог, що зазначені у методичних рекомендаціях щодо її написання. Також вказано на необхідності формування бланку рецензії, де мають відображатись основні критерії оцінювання, які повинен враховувати викладач при формуванні результату написання зазначеної форми наукової роботи. Закцентовано увагу на дотриманні встановлених обсягів курсової роботи, недопустимості дубляжу окремих частин дипломної роботи при її підготовці, доцільності формування наукової новизни, а також удосконаленні певних теоретичних підходів, оскільки курсова робота має бути завершеним науковим дослідженням. Підсумовуючи, професор О.В.Дзюблюк підкреслив, що курсова робота повинна відображати ефективність реалізації отриманих студентом знань з теорії  на практиці. 

 

Із пропозицією щодо розміщення основних вимог до структури та оформлення курсових робіт на офіційному сайті кафедри банківської справи виступила к.е.н., доцент Г.М.Забчук. Адже студенти заочної форми навчання не завжди мають можливість перед написанням курсової роботи проконсультуватись із своїм керівником щодо головних засад, які мають бути відображені у науковому дослідженні.

 

К.е.н., доцент З.К.Сороківська звернула увагу на основні положення, які повинні відображатись у вступі курсової роботи, до яких було віднесено: актуальність обраної теми; огляд основних джерел, що використані у роботі; теоретичне і практичне значення теми; мета і завдання роботи; об’єкт дослідження. Також було вказано на доцільність формування рецензії на курсову роботу у вигляді таблиці, у якій би чітко виокремлювались критерії оцінювання наукового дослідження. 

 

Про питання новизни у курсовій роботі закцентувала увагу учасників методичного семінару  к.е.н., викладач О.В. Метлушко, яка зауважила, що у науковій роботі необхідним є удосконалення певних розрахунків та методик дослідження, а наукова новизна не повинна бути обов’язковою вимогою для усіх студентів.

 

Підводячи підсумки наукової дискусії, заступник завідувача кафедри з навчально-методичної роботи к.е.н., доцент Г.Р. Балянт подякувала усім учасникам заходу за цікаві та аргументовані матеріали, зазначивши, що курсова робота – це такий вид навчально-дослідної роботи студента, що відображає його готовність самостійно вирішувати теоретичні і практичні задачі щодо діяльності банку. Виконання курсової роботи дозволяє продемонструвати  рівень опанування дисципліни студентом, його вміння досліджувати поставлені питання та творчо підходити до вирішення конкретних управлінських завдань у сфері поточної діяльності банківських установ.