» » «Проблеми формування та механізми реалізації академічної доброчесності в системі вищої освіти України»

«Проблеми формування та механізми реалізації академічної доброчесності в системі вищої освіти України»

Дата: 13-04-2017, 15:24 | Автор: Відділ інформації та зв'язків з громадськістю

 12 квітня 2017 року у залі засідань ректорату ТНЕУ відбувся круглий стіл на тему: «Проблеми формування та механізми реалізації академічної доброчесності в системі вищої освіти України», який організував колектив кафедри економічної теорії.
 
Участь у дискусії взяли проректор з науково-педагогічної роботи (організаційні питання), д.е.н., професор Брич В.Я., в.о. проректора з науково-педагогічної роботи (міжнародна діяльність), д.е.н, професор Монастирський Г.Л., начальник юридичного відділу ТНЕУ Труфанова Л.М., декан факультету банківського бізнесу, к.е.н., доцент Адамик Б.П., заступник декана факультету фінансів, к.е.н, доцент Маршалок Т.Я., завідувачі кафедр економічної теорії – д.е.н., професор Козюк В.В. (модератор круглого столу), міжнародних економічних відносин і міжнародної інформації – д.е.н., професор Ляшенко О.М., к.і.н., доцент кафедри психологічних та педагогічних дисциплін Корман М.І., професорсько-викладацький колектив кафедри економічної теорії, голова Ради молодих вчених Гандзюк О.В. та студенти групи ЕТ-31.
 
Учасники обговорювали актуальні проблеми формування та механізми реалізації доброчесної поведінки в середовищі академічної спільноти ТНЕУ. Центральною ідеєю круглого столу стало обговорення перспектив запровадження «Етичного кодексу ТНЕУ», як основи академічної доброчесності.
 
Модератор круглого столу, професор Козюк В.В., який є співкоординатором Проекту сприяння академічній доброчесності в Україні (SAIUP) від ТНЕУ, у вступному слові наголосив насамперед на тому, що наявність у закордонних ВНЗ етичних кодексів є усталеною традицією. Проблема академічної доброчесності актуалізується не через те, що МОН України реалізує декілька проектів із закордонними партнерами, а тим, що проблеми академічної недоброчесності сьогодні фруструють рівень вітчизняної науки, гальмують її розвиток, дедалі більше стають факторами дестабілізації якості підготовки студентів, формують широкий набір демотиваторів у сфері якості освіти.
 
Розробник Проекту етичного кодексу доцент Корман М.І. зазначила, що останній повинен бути регламентуючим документом університету, який визначав би норми, принципи та правила поведінки кожного члена академічної спільноти. Його обов’язковість зумовлена, зокрема, вимогами щодо міжнародної акредитації внз.
 
В.о. проректора з науково-педагогічної роботи (міжнародна діяльність) Монастирський Г.Л. наголосив на тому, що одним з елементів забезпечення якості сучасної освіти в університетах є обов’язкова наявність етичного кодексу, який повинен бути зорієнтований, насамперед, на формування суб’єкта організаційної культури. Етичний кодекс, на думку профессора Монастирського Г.Л., повинен стосуватися норм етики і моралі, не торкаючись норм законодавства.
 
Проректор з науково-педагогічної роботи (організаційні питання) В.Я. Брич акцентував увагу на тому, що етичний кодекс є не стільки документом, скільки – певним етичним зобов’язанням кожного члена трудового колективу перед своїми колегами. Його розробка вимагає делікатного і дипломатичного підходу, правові ж аспекти потребують фахової оцінки з боку юристів.
 
Професор Ляшенко О.М. наголосила на необхідності конструктивного підходу до формування етичного кодексу ТНЕУ, який насамперед базується на чіткому визначенні відображених у ньому понять («академічна спільнота», «діловий класичний стиль одягу», «демократичний діловий стиль» тощо). На даному етапі роботи над прийняттям етичного кодексу доцільно визначити її напрямки та створити міждисциплінарну робочу групу.
 
Професор Длугопольський О.В. запропонував ввести в етичний кодекс ТНЕУ принцип академічної свободи, який широко дотримується в європейських вузах, а також включити в нього розділ з академічної доброчесності, який окрім «плагіату» включав би поняття «фальсифікація досліджень» та «академічна змова».